fredag 16 maj 2014

Bildanalys

Idag har vi i klassen redovisat våra posters som vi gjorde igår. Min var om en ny skräckfilm som handlade om en flicka som går i sömnen. Jag fick inspiration från de gamla skräckfilmerna som t.ex. Stephen King och gjorde min design utifrån dessa.
På eftermiddagen åkte vi på besök till Röda Sten och kollade på en utställning i fotografering.  Många verk var inspirerande och förmedlade olika budskap som ett verk på barn med masker.  Dessa gav mig en känsla av obehag då det kändes så onaturligt. 
Men överlag så har jag svårt för foto konst. Den känns så vanlig idag så att hela idén med konsten är borta. Alla tar foton idag och de sprids på sociala medier så att jag känner att budskapen har försvunnit. Om man gemnför med måleri så kan jag mer se till teckniken bakom motivet, valet av motiv och sättet tavlan målas på. Det finner jag mer inspirerande.
Men det fanns många häftiga verk och även på utsidan i form av grafiti. Grafitin är också ett sätt att förmedla budskap men som tyvärr inte uppskattas och tas bort istället.
Tack o hej för denna veckan och som avslutning visar jag några bilder från dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar