tisdag 6 maj 2014

Gårdagens lektioner.

Hade en spännande gårdag med mina klasskamrater.
Alla hade planerat i små grupper olika lektioner och de var verkligen olika. Några hade fokus på bilder och andra på ett mer känsloladdat uttryck i baktanke.
Det blev en lång men intressant dag då vi fick prova olika saker som jag känner att jag kan ha nytta av i min framtid som bildlärare.

Jag och min grupp valde att ge våra klasskamrater en uppgift att de skulle gestalta ett inslag från lilla aktuellt. Det blev allt från människor som tyvärr hade dött uppe i Himalaya till djur på djurparker.
Med tidens gång fick de olika uppgifter som att zooma in på en känsla till att göra hur de ville att inslaget skulle sluta.
Vi fick mycket fin respons på vårat upplägg och vi var nöjda med vår lektion som bjöd på många skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar